PTSパッチノート7.3.0 非公式日本語訳⑤戦闘システム(武器・ワールド・ギルド・同盟戦争アビリティ)

出典:

https://forums.elderscrollsonline.com/en/discussion/596951/

例によって独自訳なので色々ご容赦ください。


武器アビリティ

■両手武器

Critical Charge

Critical Rush (morph):

This ability now ranks up in cost reduction instead of 1.1% damage done per rank.

Reduced the base cost to 3510, down from 3780.

クリティカルチャージ

変異アビリティ「クリティカルラッシュ」はランクアップごとに1.1%の消費コスト減ではなく1.1%の与ダメージ増加になります。また消費コストが3780→3510に減少します。

Momentum: This ability and its morphs now also grant Major Sorcery for their duration.

Forward Momentum (morph):

Increased the final cost of this ability to 3240, up from 2700.

Increased the duration of Major and Minor buffs provided from this ability to 40 seconds, up from 20.

怒涛

変異アビリティ「怒涛の前進」は消費コストが2700→3240に増加します。このアビリティで与えられるバフ(強・弱)の効果時間は20秒→40秒に延長されます。

Reverse Slice: Increased the cost of this ability and its morphs to 2430, up from 2160.

Executioner (morph): This morph no longer ranks up in 1.1% damage done per rank and instead reduces the cost per rank.

Reverse Slash (morph): This morph’s splash damage now ranks up to 100% of the original hit, up from 78% at rank 4.

リバーススラッシュ:このアビリティと変異アビリティの消費コストが2160→2430に増加します。

 -変異アビリティ「死刑執行人」はランクごとに1.1%ダメージが増加するのではなく1.1%消費コストが減少します。

 -変異アビリティ「反転斬り」はランク4における追加攻撃のダメージが元のダメージの78%→100%に上昇します。


■片手武器・盾

Power Bash: The damage from this ability and its morphs’ are now considered Bash damage and interrupts casting targets. This means the damage will increase with bonuses to Bash, as well as triggering events that require you to deal Bash damage. It will not, however, inherit cost reduction bonuses to Bash.

Power Slam (morph): The bonus from this ability, Resentment, no longer stacks up to 10 times. It now simply increases the damage of your next Power Slam by 33%.

Developer Comment: In efforts to inject some life into an incredibly niche play style, we've significantly amped up the viability of Bash builds by giving them a true spammable. We are aware of how much power is behind Bash builds, however, so we'll be keeping a close eye on this functionality and see if we need to tone down the base damage to make up for its ability to stack with new bonuses.

パワーバッシュ:このアビリティと変異アビリティによるダメージはバッシュダメージとみなされるようになり、詠唱中のターゲットを阻止できるようになります。つまりこのアビリティのダメージはバッシュダメージに与えられるボーナスによって増加し、またバッシュが要求される機会(で使用すること)によっても同様に増加するようになるということです。しかしながら、バッシュのコスト減少のボーナスは受け継ぎません。

 -変異アビリティ「パワースラム」で得られる「怒り」の効果は10回までのスタックを貯めることがなくなり、単純に次のパワースラムのダメージを33%増加させるようになります。

(開発コメント)

非常にニッチになっているプレイスタイルに新たな風を吹き込むべく、私たちはこのスキルを本当にspammableなスキル(繰り返し使えるスキル)にすることで、バッシュビルドの可能性を大幅に広げました。バッシュビルドの潜在能力がどれほどのものかということは認識していますが、しかしながら私たちはこの機能に注視を続け、新たなボーナスの埋め合わせとして与ダメージを下げる必要があるかどうか検討を続けます。

Shield Charge

Shielded Assault (morph): Increased the shield granted from this morph to 25% of your Max Health, up from 15%.

Invasion (morph): Reduced the base cost of this morph to 3510, down from 3780.

シールドチャージ

 -変異アビリティ「シールド強襲」は最大体力の15%→25%のシールドを得られるようになります。

 -変異アビリティ「侵入」は3780→3510に基本消費コストが減少します。


■二刀流

Flying Dagger: This ability and its morphs now also grant Major Sorcery.

Flying Blade (morph):

The base version of this skill now also grants Major Brutality and Sorcery after casting, rather than only after using the teleport version.

Increased the damage of the teleport version by 50% to better reward its use.

隠し刃(※Hidden Bladeの誤り?):このアビリティと変異アビリティは魔術(強)も得られるようになります。

 -変異アビリティ「投擲の刃」は、これまでテレポートバージョンを使用したときのみバフ効果を得ていましたが、今後はベースバージョンの詠唱後にも残忍(強)と魔術(強)を得られるようになります。またテレポートバージョンの使用価値をより向上させるために、このダメージを50%上昇させます。


■弓術

Arrow Spray

Bombard (morph):

This morph no longer also snares targets.

This morph now reduces its cost as the ability ranks up, rather than increasing the duration of the negative effects on it. The immobilize remains to be 4 seconds as it was at rank 4.

弓矢散布

変異アビリティ「ボンバード」はターゲットに鈍足を与えなくなります。またアビリティのランクが上がると、ネガティブな効果の継続時間が延長されるのではなく、消費コストが減少するようになります。ランク4における4秒間の移動不能効果は継続します。

Poison Arrow

Venom Arrow (morph): This morph now grants Major Brutality and Sorcery for 10 seconds after casting.

毒の矢

変異アビリティ「猛毒の矢」は詠唱後に10秒間残忍(強)と魔術(強)を得られるようになります。


■回復杖

Blessing of Protection:

This ability and its morphs now follow the Area of Effect burst heal standards, and as such, have increased the cost to 4860, up from 3510.

Increased the healing done from Blessing of Protection and Combat Prayer by approximately 36% and the duration of their effects to 10 seconds, up from 8.

Blessing of Restoration (morph):

Increased the healing done from this morph by 12.5%.

Increased the duration of the buffs provided to 20 seconds, up from 16.

守護の祝福

このアビリティと変異アビリティは通常の範囲バーストヒールアビリティに従うようになり、それにより消費コストが3510→4860に上昇します。また「守護の祝福」と変異アビリティ「戦の祈り」のヒール値は36%上昇し、継続時間は8→10秒に延長されます。

 -変異アビリティ「守護の回復」はヒール値が12.5%上昇し、継続時間が16→20秒に延長されます。

Steadfast Ward

Ward Ally (morph): This morph now reduces in cost as the ability ranks up, rather than increasing in shield size by 1.1% per rank.

魔力の壁

変異アビリティ「自軍防護」はこれまでランクアップごとにシールドのサイズが1.1%上昇していましたが、今後は消費コストが減少するようになります。


ワールドアビリティ

■ソウルマジック

Soul Trap: This ability and its morphs now only deal Magic Damage, but its damage will still scale dynamically.

魂縛:このアビリティと変異アビリティは今後は魔法ダメージのみを与えるようになりますが、ダメージ値は変わらず(武器・呪文ダメージ値に応じて)動的に変化します。


■吸血鬼

Vampiric Drain: Increased the damage done from this ability and its morphs by 50% per tick.

吸血鬼の吸収:このアビリティと変異アビリティによる1秒ごとのダメージが50%上昇します。


■ウェアウルフ

Piercing Howl

Howl of Agony (morph): Fixed an issue where this ability’s bonus damage to the target facing you could fail to work in many situations.

貫く遠吠え

変異アビリティ「苦悶の遠吠え」で、多くの状況下において向かい合っている敵に対するボーナスダメージが作動していなかった問題を修正しました。

Pounce: Fixed an issue where this ability and its morphs' override abilities, Carnage, could be dodged and blocked despite being Damage over Time.

急襲:このアビリティと変異アビリティの効果である「虐殺」が継続ダメージであるにも関わらずロール回避・ブロックできた問題を修正しました。


ギルドアビリティ

■サイジック

Imbue Weapon: This ability and its morphs now all cost 2700, rather than 2715 for their Stamina versions and 3122 for its Magicka morph.

Developer Comment: These abilities originally met these values on their launch, but due to the overwhelming amount of use they saw at the time, they were increased to reach the same relative cost of other spammables. Now that many spammables in the game have received some tweaks since then to further incentivize their use, we're comfortable moving these back to a cheaper cost for those players who want a lower cost spammable at the expense of class or weapon skill line synergy.

武器注入:このアビリティと変異アビリティは、これまで消費コストがスタミナでは2715、マジカでは3122だったところ、いずれも2700に減少します。

(開発コメント)

これらのアビリティはもともと修正後の消費コストで実装されましたが、当時は圧倒的に使用頻度が高かったため、その他の連続使用できるスキルのコストに合わせるためにコストを増やした経緯があります。現在はゲーム内の多くの連続使用向けスキルについてより便利になるようインセンティブを与えてきたので、クラススキルや武器スキルラインのシナジー効果を犠牲にしてでも低コストな連続使用スキルを欲しているプレイヤーのために、このアビリティのコストを戻すことに違和感はありませんでした。


同盟戦争アビリティ

■襲撃戦術

Magicka Detonation

Proximity Detonation (morph): Fixed an issue where this morph was not properly scaling with your Max Stamina if it was higher than your Max Magicka.

マジカ爆発

変異アビリティ「近接爆発」が、最大マジカより最大スタミナの方が高いにも関わらずスタミナのスケールに応じて正しく変化していなかった問題を修正しました。


チャンピオンシステム

(軽微な修正のため省略)

■Fitness

Sustained by Suffering: Fixed an issue where this passive was activating off some effects it shouldn’t have.